Gramaticky blok, kratkozraky pristup, jazykove medzery a metaforicke porovnavania

Gramaticky blok, kratkozraky pristup, jazykove medzery a metaforicke porovnavania

Velmi často sa stretavam s presvedčenim a tvrdenim "ja neovladam gramatiku" alebo "neviem pochopit anglicku gramatiku". Nasledky tohto tvrdenia su: "zbabrala som v teste", "nič som nevedel", "mal som obrovsky stres", "nie som dobra v angličtiny", "nedari sa mi", "som blby", "spolužiaci vedia viac ako ja" alebo "ostatni su lepši ako ja". Toto sa vola gramaticky blok, diagnoza vo svete angličtiny pomerne bežna. Dobrou spravou ale je že je riešitelna, lahko a rychlo. Ako ? u mna na hodine sa dozviete ako :- )

1+1 vo svete angličtiny a gramatiky nemusi sa rovnat 2 ale 3. Prečo ? pretože angličtina nie je iba gramatika (no a samozrejme angličtina nie je matematika), angličtina nie je iba o gramatickych pravidlach a poučkach. Je to živy jazyk. Učime sa ho prakticky. Je to kreativny jazyk ktory potrebuje kreativny sposob sa ho naučit.

Doslovnym prekladom stracame prvotny zmysel vety, cieleny zmysel vety, alebo sa dostavame do gramatickych konfliktov, inymi slovami konflikt slovenskej gramatiky a anglickej gramatiky.

Nezmyselna zavislost na gramatike a striknych pravidlach, nas robi "zatvrdlimy" žiakmi angličtiny s "kratkozrakym pristupom". Preto ta jazykova flexibilita o ktoru sa snažim je racionalnym a osvedčenim riešenim gramatickeho bloku.

Gramatika je sučast jazyka, a nie jeho podstatou, su aj ine zložky jazyka ktore su nevyhnutne ako slovna zasoba, frazy, idiomy, frazove slovesa, kombinovane podstatne mena..atd. V skutočnosti nič nie je doležitejšie ako niečo ine, nič nema prevahu nad niečim inym v angličtine. Inymi slovami, všetko je doležite na vytvorenie si a osvojenie si vlastneho stylu vyjadrovanie sa ktory by mal mat nejaku uroven v rebričku znalosti a ovladania jazyka. Takže superlativa a komperativa by som tu nezačlenila pretože všetky prvky a zložky jazyka su opodstatnene.

Učim najprv rozpravat a pisat, gramatika je dodatočny "energy boost" ktory vas posilni, obnovy a updatuje.

Všetky zložky jazyka maju svoju rolu a postavanie, absencia niečoho sposobuje "jazykove medzery". Všetky jazykove zložky funguju ako odrazovy mostik pre skok do vyšky, ku vyššej urovni anglickeho jazyka.

Pre vyvoj vašej angličtiny potrebujete prejst evoluciu časom. Niekto potrebuje kratky čas a iny ine časove useky, hlavne si neklast polena pod nohy a nevidiet problem tam kde nie je, v opačnom pripade vaša cesta ku gramatickemu bloku je zaručena.

Niekedeky "gramaticky blok" je iba menovanie a nalepka niečoho uplne ineho, niečo čo sa deje vo vašom vnutry. Može to byt kludne vaša nedovera v seba a neobratne sebavedomie.

Mozno som použila viac metafor ako som mienila, ale metafory maju svoje osobitne miesto v mojom mysleni a vyjadrovani sa. Metaforicke porovnavania maju svoju silu v nenapadnom alebo napadnom vplyve na naše podvedomie. Pretože vytvaraju silne alebo menej silne emočne asociacie medzi myšlienkou a pocitom, lahko zachytavane našim podvedomim alebo lahko zapamatatelne našou myslou ktora oddane sprevadza naše spravanie.

Nezabudajme ze naše spravanie je odrazom našich emocii a myšlienok, ktore su v ustavičnej obmene a recyklacii.

 

enlightenedenlightenedenlightenedenlightenedenlightened