Článok

Vzdelavanie a naše ciele

Vzdelavanie a naše ciele
To čo sa deje okolo nas nam neprinaša optimizmus a pozitivitu...žial. Preto je na nas: posilnit imunitu našho tela ale aj imunitu zdraveho rozumu, nie len vitaminom D, Cčkom a Ečkom, ale aj vedomim seba-očkovanim "pozitivitou, pozitivnym pristupom, pozitivnymi myšlienkami, pozitivnymi vybermi, pozitivnymi ludmi, pozitivnymi informaciami" ktore prinašaju nadej, osoh, prospech a radost.

Najlepšia študentska verzia seba

Po tie roky čo učim ludi angličtinu, som sa stretla s roznymi žiakmi, tí najvyraznejši boli:

Tí čo exceluju v učeni sa anglickeho jazyka. Ide im to nadštandartne. Prečo ? Pretože si veria. Pretože vedia ze su "dost dobry." Pretože maju "viziu" a chcu mat svoje ciele uskutočnene. Nemarnia svoj čas vahavim premyšlanim: je to pre mna alebo nie ? Odložim to na neskor ked budem mat na to spravne naladenie. Pretože investuju svoj čas a chut vtedy ked možu, chcu, potrebuju a maju na to ešte vela sil a energiu.

Nepodcenovat sa, oklamte svoju mysel

Nepodcenovat sa, oklamte svoju mysel
Občas počas hodiny žiaci si nevedia spomenut na konkretne slovo, rozhovorit sa, anglicke reakcie su spomalene, maju pocit že sa nevedia vyjadrit, zabudaju, miešaju sa im slovička alebo slovosled, nechapu gramatickej poučke aj po opakovanom vysvetleni, nemožu sa posunut dalej .. vtedy začnu byt kriticky sami k sebe, zanadavaju si alebo padaju do istej frustracii znechutenia alebo do utlmu.

Co im radim v takej situacii ? Ako sa na to pozeram a ako reagujem ?

Gramaticky blok, kratkozraky pristup, jazykove medzery a metaforicke porovnavania

Gramaticky blok, kratkozraky pristup, jazykove medzery a metaforicke porovnavania

Velmi často sa stretavam s presvedčenim a tvrdenim "ja neovladam gramatiku" alebo "neviem pochopit anglicku gramatiku". Nasledky tohto tvrdenia su: "zbabrala som v teste", "nič som nevedel", "mal som obrovsky stres", "nie som dobra v angličtiny", "nedari sa mi", "som blby" ,"spolužiaci vedia viac ako ja" alebo "ostatni su lepši ako ja".

Stránky